Forældresamarbejde

Vi ser forældresamarbejdet som en fælles ting, vi som institution og I som forældre er forpligtede til at være en del af. For med et godt samarbejde med jer har vi de allerbedste forudsætninger for at skabe trivsel og udvikling for jeres barn. Samarbejdet foregår både gennem daglig dialog, når I afleverer og henter, gennem vores forældreintra, Aula, og gennem en række faste samtaler, som vi har i de år, jeres barn er hos os.

Efter opstartsmødet holder vi en opfølgende trivselssamtale efter 3-6 måneder, hvor vi taler om, hvordan jeres barn har det hos os, og om der er noget, vi skal justere på. Derudover holder vi en samtale nogle måneder før, at jeres barn skal skifte til både børnehave og skole, så vi kan samarbejde om at gøre jeres barn klar til skiftet.

Vi holder desuden et årligt forældremøde hvert efterår, hvor alle huset forældre er inviteret. Det første forældremøde holder vi den 27. oktober 2022 klokken 17-19.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik og de aktiviteter, som børnene og de voksne er sammen om i Børnehuset i Skovkvarteret. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på dagligdagen hos os og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder, og valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Hvis du er interesseret i at deltage i forældrerådsarbejdet, kan du kontakte vores pædagogiske leder og høre mere. Forældrerådet holder møder fire gange om året.

Man skal desuden være er en del af forældrerådet for at blive udpeget til forældrebestyrelsen.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder fire gange om året.

Du kan læse mere om, hvordan du som forældre kan få indflydelse på dit barns hverdag her.

Kontaktinfo forældrebestyrelsen:

Forperson: Tine E. Lundin Marstrand  - tine.e.l.jacobsen@gmail.com