Nye forældre

Når I har fået tilbudt en plads hos os af Pladsanvisningen, må I meget gerne ringe herned. Så inviterer vi jer til en rundvisning, så I kan komme og se huset og den stue, jeres barn skal gå på. Vi inviterer jer også på en samtale omkring to uger før, jeres barn skal starte hos os. Her kan vi lære hinanden at kende - vi fortæller om os, I kan fortælle os om jeres barn og familie, og vi taler om, hvordan opstarten hos os skal foregå.

Når vi planlægger, hvordan jeres barns opstart hos os skal se ud, gør vi det både ud fra vores egne gode erfaringer med modtagelse af nye børn og ud fra jeres barns behov og jeres muligheder. Det er vigtigt for os, at den første tid bliver tryg for både jeres barn og jer som forældre, og derfor har vi fokus på at opbygge et tæt samarbejde om jeres barns trivsel helt fra start.

De første par dage vil i typisk komme herned på et par korte besøg, hvor jeres barn kan få en fornemmelse af de voksne på stuen og begynde at lære rammerne at kende. Herefter udvider vi lige så stille, indtil jeres barn efter nogle dage er tryg ved at være alene på stuen i et kort stykke tid, mens I går jer en tur eller drikker en kop kaffe i et andet rum. Efter en uge eller to med længere og længere dage, er jeres barn formentlig trygt ved at have en hel dag her hos os.